Simülasyon türündeki yarış oyunlarında diğer araçlara çarpmak genellikle bir ceza nedeni olabilirken arcade tarzı oyunlarda bu durum genellikle ödüllendirme mekanizması içermez. Ancak Burnout serisi bu kuralları altüst ederek kendi benzersiz tarzını yaratmıştır. Hız ve aksiyonun doruklarına çıkaran bu seri, konsol oyuncularını memnun etmeyi başarmıştır. Criterion Games'in Electronic Arts'ın yarış oyunları geliştirmek olan ana işinden ayrılıp FPS oyunlarına yardım etmesi gibi nedenlerle Burn-out serisinin tekrar göremeyeceğimizi düşünüyoruz. Bu efsanevi oyun serisinin dünden bugüne nasıl ulaştığını anlamak için gelin, birlikte bir yolculuk yapalım.
Burnout, ilk olarak 2001 yılında PlayStation 2 ve Xbox platformları için piyasaya sürüldü. Oyun; yüksek hızlı araç sürüşü, çarpışmalar ve bir dizi özelleştirilebilir araç içeriyordu. Burnout, o dönemdeki diğer yarış oyunlarından agresif sürüş deneyimi ile ayrılıyordu. Oyuncular, hızlı ve tehlikeli manevralar yaparak özel "Boost" barlarını doldurabiliyor ve ardından çarpışmalarda daha fazla puan kazanabiliyorlardı.
İlk oyunun başarısının ardından Burnout 2: Point of Impact 2002 yılında piyasaya sürüldü. Bu sürüm daha fazla araç, daha fazla yarış modu ve daha fazla patlama içeriyordu. Oyuncular, yüksek hızda rakiplerini geçmeye çalışırken aynı zamanda patlayıcı çarpışmalara neden olmaya devam ettiler.
Serinin zirvesi olarak kabul edilen Burnout 3: Takedown, 2004 yılında piyasaya sürüldü. Burnout 3 sürümü, yüksek hızlarda düşman araçlarına çarpmak ve onları devirmek üzerine odaklanan eşsiz bir "Takedown" mekaniği ekledi. Ayrıca çoklu oyuncu modları ve harita tasarımlarıyla oyunu daha da zenginleştirdi. Burnout 3 Takedown sadece serinin değil, yarış oyunları tarihinin de en etkileyici oyunlardan biridir.
2005 yılında piyasaya sürülen Burnout Revenge, daha fazla yıkım ve daha fazla aksiyon vaat eden bir seri. Yeni modlar, araçlar ve geniş harita seçeneği ile oyunculara heyecan dolu bir deneyim sunuyor.
Revenge ile aynı yıl piyasaya sürülen Legends, sadece el konsolları için geliştirildi. Dokuz farklı oyun modu ve zengin içeriğiyle dikkat çeken Burnout Legends, PlayStation Portable'da büyük ilgi gördü, ancak Nintendo DS platformunda aynı başarıyı yakalayamadı. Oyunun DS versiyonu düşük grafik kalitesi, çeşitli kontrol sorunları ve oynanış kısıtlamaları nedeniyle düşük puanlar aldı.
Serinin ikinci oyunundaki nitro barı doldurma mekaniğinin geri döndüğü Dominator, drift becerilerini başarıyla kullanmanın ödüllendirildiği bir sisteme sahipti. Oyun, ortalamanın üzerinde puanlar alarak Criterion'a önemli bir zaman kazandırdı. Bu özelliği ile serideki ilerlemeye katkı sağladı.
Paradise City şehri, serinin bir sonraki halkası olan Burnout Paradise ile oyuncuları karşıladı. Bu oyun, seriyi açık dünya oyunlarına taşıdı ve oyunculara serbest dolaşım imkânı tanıdı. Yarışlar ve çarpışmalar artık belirli pistlerle sınırlı değildi, oyuncular özgürce şehirde dolaşarak görevleri tamamlayabiliyorlardı. Burnout Paradise, dinamik hava durumu ve günün saatine bağlı olarak değişen görsel efektleriyle dikkat çekti.
2011 yılında piyasaya sürülen Burnout Crash, Criterion ekibinin son Burnout oyunu. Bu oyun serinin özünü kaçıran bir deneyim sunarak hayranlar arasında hayal kırıklığı yarattı. Oynanış mekanikleri ve kamera açısı gibi unsurlarıyla önceki halkalardan ayrılan oyun, geniş bir kavşakta kontrol noktalarını patlatmaya odaklandı ve bu geleneksel Burnout deneyiminden sapmış bir his uyandırdı. PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarında ortalamanın biraz üstünde puanlar alsa da eleştirmenler ve oyuncular arasında genelde serinin önceki başarılarına ulaşamadığı değerlendirmeleri yapıldı. Burnout Crash, Criterion ekibinin Burnout serisinin sona erdiğine inanılıyor.
Atom Bilişim'in geniş ürün yelpazesi arasından size özel oyun bilgisayarınızı seçerek oyun dünyasında benzersiz bir deneyim yaşayabilirsiniz.