AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), AMD'nin oyun grafiklerinin performansını artırmak için kullanılan bir teknolojisidir. Bu teknoloji, oyunların daha yüksek çözünürlüklerde çalışmasına ve daha akıcı bir deneyim sunmasına yardımcı olur.
FSR, oyunlarda daha yüksek performans sağlamak için bir upscaling (yükseltme) teknolojisi kullanır. Böylece oyunlarda birkaç farklı çözünürlük seçeneği sunulur ve FSR bu çözünürlük seçeneklerinden birini seçer. Daha sonra seçilen çözünürlüğü daha yüksek bir çözünürlüğe yükseltir. Bu yükseltme işlemi sırasında FSR teknolojisi, oyun görüntülerini daha net ve ayrıntılı hale getirmek için özel bir algoritma kullanır.
FSR teknolojisi, oyun deneyimini iyileştirmenin yanı sıra, oyun geliştiricilerine de avantaj sağlar. Çünkü oyun geliştiricileri, oyunlarını daha yüksek çözünürlüklerde çalıştırmak için daha fazla donanıma ihtiyaç duymadan, oyunculara daha iyi bir görsel deneyim sunabilirler.
FSR 1.0 ve 2.0, AMD'nin FidelityFX Super Resolution teknolojisinin farklı sürümleridir. İki sürüm arasındaki temel fark, FSR 2.0'nin önceki sürüme kıyasla daha iyi performans ve daha yüksek kalite sunmasıdır. FSR 2.0, oyunlarda daha yüksek kalitede grafikler ve daha yüksek performans sunmak için birkaç farklı özellik içerir. Öncelikle, FSR 2.0, FSR 1.0'dan daha yüksek çözünürlüklerde çalışabilen bir teknolojidir. Bu sayede, daha yüksek kaliteli grafikler ve daha net görüntüler sunulabilir. FSR 2.0, FSR 1.0'dan daha iyi bir görüntü kalitesi sağlayarak, oyunlarda daha gerçekçi ve ayrıntılı grafikler elde edilmesine olanak tanır.
Bunun yanı sıra, FSR 2.0 ayrıca kullanıcıların oyun içinde FSR ayarlarını daha özelleştirilebilir hale getirir. Kullanıcılar, FSR ayarlarını değiştirerek, performans ve görüntü kalitesi arasında bir denge kurabilirler. Bu sayede, her kullanıcının kendi tercihlerine ve sistemlerinin performansına göre en iyi deneyimi elde etmesi mümkün olur.
FSR 1.0, AMD Radeon RX 5000 ve RX 6000 serisi ekran kartlarında desteklenirken, FSR 2.0, Radeon RX 6000 serisi ekran kartlarında desteklenir. FSR 1.0 ayrıca, NVidia ekran kartları gibi diğer grafik kartları ile de kullanılabilir.
FSR 1.0'u destekleyen AMD ekran kartları şunlardır:
·AMD Radeon RX 6900 XT
·AMD Radeon RX 6800 XT
·AMD Radeon RX 6700 XT
·AMD Radeon RX 5700 XT ve RX 5700
·AMD Radeon RX 5600 XT
·AMD Radeon RX 5500 XT
·AMD Radeon RX 5400 XT
·AMD Radeon VII
·AMD Radeon RX Vega 64 ve RX Vega 56
FSR 2.0 ise sadece AMD Radeon RX 6000 serisi ekran kartlarında desteklenir. Bununla birlikte AMD Radeon RX 6900 XT, AMD Radeon RX 6800 XT ve AMD Radeon RX 6700 XT ekran kartlarıyla kullanılabilir.
RSR, AMD'nin FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinin alternatif bir uygulamasıdır. RSR, Open Source (açık kaynaklı) bir çözümdür ve birçok platformda çalışabilir. RSR, Vulkan API kullanarak çalışan bir çözünürlük ölçeklendirme algoritması sunar. Oyunlarda görüntü kalitesini artırmak için görüntüyü yarı boyutuna indirger ve daha sonra daha yüksek bir çözünürlüğe yeniden ölçeklendirir. Böylece daha yüksek kaliteli grafikler ve daha yüksek bir kare hızı elde etmek için daha düşük donanım gereksinimleriyle sonuçlanır.
RSR, açık kaynaklı bir teknoloji olduğu için hem AMD hem de Nvidia ekran kartları tarafından desteklenir. Bununla birlikte, RSR teknolojisini destekleyen birkaç açık kaynaklı yazılım ve oyunlar vardır.
Özellikle, RSR teknolojisi, Vulkan API kullanarak çalıştığından, Vulkan desteği olan tüm ekran kartları RSR teknolojisini kullanabilir. Bu nedenle, AMD Radeon ve Nvidia GeForce serisi ekran kartları, Vulkan desteğine sahip olduklarından RSR teknolojisini kullanabilirler.
FSR (FidelityFX Super Resolution) ve RSR (Radeon Super Resolution), AMD tarafından geliştirilen iki farklı çözünürlük ölçeklendirme teknolojisidir. İki teknoloji de daha yüksek bir kare hızı veya daha düşük donanım gereksinimleri sağlamak için oyun görüntülerini daha düşük bir çözünürlükte hesaplamak ve daha sonra daha yüksek bir çözünürlükte yeniden ölçeklendirmek gibi benzer amaçlar için kullanılır. İki teknolojinin birkaç farkı vardır ve bunlar şu şekilde özetlenebilir:
·FSR, AMD'nin FidelityFX adlı teknoloji paketi içinde yer alan bir teknolojidir. RSR ise ayrı bir teknoloji olarak geliştirilmiştir.
·FSR, hem AMD hem de Nvidia ekran kartları tarafından desteklenir ve birçok platformda kullanılabilir. RSR, yalnızca AMD ekran kartları için geçerlidir ve Vulkan API kullanılarak çalışır.
·RSR, açık kaynaklı bir teknoloji olduğu için daha fazla özelleştirme seçeneği sunar. FSR ise daha az özelleştirme seçeneğine sahiptir.
·FSR 2.0, RSR'den daha yüksek bir yeniden ölçeklendirme oranı sunar. FSR 2.0, orijinal çözünürlüğün 4 katına kadar bir yeniden ölçeklendirme oranı sunarken, RSR'nin yeniden ölçeklendirme oranı daha düşüktür.
·FSR ve RSR teknolojilerinin performansı, uygulamanın ve kullanılan ayarların türüne ve özelliklerine bağlı olarak değişir. Ancak, FSR teknolojisi genellikle daha iyi bir performans sunar ve RSR'ye kıyasla daha az donanım gereksinimi duyar.
Oyun deneyimini artırmak, çözünürlük ve hız sorunları gibi problemleri ortadan kaldırmak için gelişmiş bir bilgisayar, ekran kartı, işlemci gibi pek çok donanıma ihtiyaç duyabilirsiniz. Aradığınız tüm teknolojik bileşenleri Atom Bilişim ürün seçkisinde bulabilirsiniz.